zaterdag 4 april 2015

Anita Larkens - Schaduwdochter ***

Wat als de waarheid erger is dan de leugen?

Na het stuklopen van haar huwelijk pakt psychologe Mare Berg de draad weer op. Haar eerste casus betreft een jonge vrouw, Chantal, die vanwege meerdere diefstallen door Reclassering is doorverwezen. Als Chantal spoorloos verdwijnt, ontfermt Mare zich over haar dochtertje. Vier jaar lang is ze met hart en ziel moeder van de kleine Suus. Tot Chantal terugkomt...
Wat volgt is een zenuwslopend kat-en-muisspel, dat Mare tot een onvoorstelbare daad drijft. De gevolgen zijn verstrekkender dan iemand voor mogelijk heeft gehouden. Schaduwdochter is een psychologische thriller over liefde, vriendschap, onschuld en verlies.



'Schaduwdochter' is het debuut van thrillerauteur Anita Larkens. Haar manier van schrijven is verfrissend; de hoofdstukken springen steeds heen en weer tussen heden en verleden. In het begin was ik daar niet echt van gecharmeerd, maar ik raakte er steeds meer van overtuigd hoe sterk gekozen deze opzet is. De spanningsboog wordt zo enorm opgestuwd. Larkens weet deze vakkundig hoog te houden; ze levert met 'Schaduwdochter' dan ook een keurig visitekaartje af.

Ik ga niet te diep in op het verhaal zelf, daarmee geef ik waarschijnlijk te veel prijs en dat doet afbreuk aan de leeservaring. Wel moet ik bekennen dat ik mij bij sommige gebeurtenissen afvroeg of deze werkelijk wel op zo'n wijze gebeurd zouden kunnen zijn. Dat haalde mij soms wat uit het verhaal. Gelukkig maakt de vaart waarin 'Schaduwdochter' voortraast dat aardig goed. De aanloop naar de plot is goed opgebouwd en de ontknoping is ronduit onthutsend, een aanrader dus voor de liefhebber van psychologische thrillers. Ik ben dan ook enorm benieuwd naar haar tweede boek 'De betrokkenen' die in april 2015 verschijnt!

Auteur: Anita Larkens
Titel: Schaduwdochter
Uitgeverij: De Crime Compagnie
Pagina's: 240
Genre: thriller
ISBN: 9789461091482
Prijs: 6,99
Ebook: 7,99


Nieuwsgierig geworden naar dit boek? Bestel snel via onderstaande link,
of ga naar uw plaatselijke boekwinkel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten